Jak se brněnští gymnazisté učí cizí jazyky? Jaké strategie učení používají? Které strategie jsou z hlediska vzdělávacích výsledků nejefektivnější?

Autor: Vlčková, K.

Abstrakt: Výzkum gymnazistů v Brně zjišťoval, jak se studenti učí cizím jazykům, jaké strategie učení používají, jaké jazyky se učí, jak dlouho, co je motivuje a jak vidí efektivní učení. ZJišťováno bylo používání přímých strategií učení (pamět’ové, kognitivní, kompenzační) a nepřímých strategií (metakognitivní, afektivní, sociální) a jejich efektivita.

Abstract: The research focuses on how students of upper secondary comprehensive schools in Brno learn foreign languages (FL) and what they think and know about ejfective FL learning. The article describes using of direct (memory strategies, cognitive, compensation strategies) and indirect (metacognitive, ajfective, social) FL learning strategies and their effectiveness.

Keywords: foreign language learning strategies, upper secondary comprehensive school, foreign language learning, effective strategies.

Článek ke stažení v češtině [PDF]: Jak se brněnští gymnazisté učí cizí jazyky? Jaké strategie učení používají? Které strategie jsou z hlediska vzdělávacích výsledků nejefektivnější?

Diskuze