UŽÍVÁNÍ UČEBNIC A DALŠÍCH TEXTOVÝCH MATERIÁLŮ PŘI DOMÁCÍ PŘÍPRAVĚ ŽÁKŮ NA VÝUKU

Autor: Iva Červenková 

Abstrakt: Příspěvek prezentuje prvotní výzkumná zjištění z rozhovorů s ţáky, které byly uskutečněny v 8. třídách deseti ostravských ZŠ. Hlavním cílem výzkumu bylo pozorovat, identifikovat a analyzovat činnosti ţáků s učebnicí a dalšími textovými materiály ve vybraných vyučovacích předmětech přímo ve výuce. Současně však byl zkoumán způsob domácí přípravy ţáků na výuku, a to jak v rámci učení se z dostupných textových zdrojů, tak v souvislosti s vypracováváním domácích úkolů. 

Klíčová slova: domácí úkol, učebnice, užívání učebnic 

Článek ke stažení v češtině [PDF]: UŽÍVÁNÍ UČEBNIC A DALŠÍCH TEXTOVÝCH MATERIÁLŮ PŘI DOMÁCÍ PŘÍPRAVĚ ŽÁKŮ NA VÝUKU

 

Abstract: The use of textbooks and other text materials in homework of pupils. The paper describes the first findings of the research on dialogue with pupils in the 8th grade of lower secondary schools in the Ostrava region. The research was aimed at the observation, identification and analyze of the textbook-based activities in four school subjects. Together with them was research manner of preparation for lessons. 

Key words: homework, textbook, textbook use 

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze