Hlasová výchova jako součást osobnostního rozvoje učitelů

Autor: Pavla Sovová

Sekce 2: Kvalita učitele a učitelského vzdělávání

Abstrakt: Autorka podrobněji představuje specifickou oblast přípravy učitelů – hlasovou výchovu. Kvality hlasu jsou součástí komunikativních, popř. osobnostně kultivujících, kompetencí učitele. Text předkládá deskripci hlasově–pedagogického procesu, který je směřován především k mluvnímu vyjádření. Hlasová edukace je sledována na základě zkušeností a introspektivního pozorování.

Klíčová slova: učitel, hlasová výchova, hlasový rozvoj, introspekce, heuristický výklad

Článek ke stažení v češtině [PDF]: Hlasová výchova jako součást osobnostního rozvoje učitelů

 

Title: Vocal training as part of teacher´s personal development

Abstract: The author offers an insight into a specific area of teacher training – vocal training. Text presents description of the process of vocal development. This process is monitored from experiences of introspective observation. Heuristic procedures are defined stages of vocal development from the first experience to the integration of new voice qualities.

Keywords: teacher, voice training, vocal development, introspection, heuristic interpretation

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze