Žákovské prekoncepty a didaktika českého jazyka

Autor: Eva Hájková

Sekce 3: Minulost, přítomnost a budoucnost oborových didaktik

Abstrakt: Příspěvek referuje o šetření, jehož cílem byla identifikace ž.kovských prekonceptů vybraných jazykových jevů a odhalení možností jejich fungování v konkrétní edukační situaci v práci s žákem mladšího školního věku.

Klíčová slova: oborová didaktika, didaktika českého jazyka, konstruktivismus, prekoncept, kvalitativní výzkum

Článek ke stažení v češtině [PDF]: Žákovské prekoncepty a didaktika českého jazyka

 

Title: Pupils’ Preconcepts and the Didactics of Czech Language

Abstract: The paper focuses on research, which aimed to identify pupils’ preconcepts of selected language phenomena and to detect possibilities of their functioning in concrete educational situation during work with pupils of younger school age.

Keywords: field didactics, Czech language didactics, constructivism, preconcept, qualitative research

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze