Diagnostika čtenářských postojů dospívajících žáků metodou Q-třídění

Autor: Kateřina Homolová

Sekce 4: Učitel jako výzkumník

Abstrakt: Centrálním předmětem diagnostiky čtenářských postojů žáků, tj. předmětem pedagogickopsychologické diagnostiky v podmínkách školní literární výchovy, je žák v roli čtenáře. Taková situace je atraktivní pro pedagogický výzkum tím spíše, že zejména dospívající žáci jsou silně ovlivňováni svou emocionalitou a systémem sociálních rolí a vazeb.

Klíčová slova: literární výchova, dospívající žáci, čtenářský postoj, Q-metodologie, učitel, diagnostická kompetence, mikrodiagnostika žáka

Článek ke stažení v češtině [PDF]: Diagnostika čtenářských postojů dospívajících žáků metodou Q-třídění

 

Title: Diagnosis of reading attitudes among adolescent students using Q-sort method

Abstract: The central object of diagnosis reading attitudes of students, ie object of pedagogical and psychological diagnosis in terms of the school literary education, is the student in the role of the reader. Such a situation is attractive for pedagogice research all the more, that in particular adolescent pupils are heavily influenced by their emotions and the system of thein social roles and relationships.

Keywords: literary education, teenage students, reading attitude, Q-methodology, teacher, diagnostic skills, microdiagnostic of the student

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze