Sociální faktory kvality školního vzdělávání v Rusku

Autor: Věra Ježková

Sekce 8: Kulturní a sociální aspekty školní edukace

Abstrakt: Od vzniku Ruské federace v roce 1999 probíhá rozsáhlá reforma vzdělávacího systému. Jejím cílem je modernizace vzdělávání, zaměřená na dosažení kvality vzdělávání odpovídající měnícím se požadavkům společnosti a socioekonomickým podmínkám. Kvalitu vzdělávání významně ovlivňují sociální faktory. Rozdělili jsme je do dvou skupin: ohrožující sociální jevy a materiální podmínky vyučování.

Klíčová slova: reforma vzdělávání, kvalita vzdělávání, ohrožující sociální jevy, materiální podmínky vyučování, vesnická škola, Rusko

Článek ke stažení v češtině [PDF]: Sociální faktory kvality školního vzdělávání v Rusku

 

Title: Social factors of quality of school education in Russia

Abstract: Since the establishment of the Russian federation in 1999 an extensive reform of the educational system has been in progress. Its objective is modernisation of the educational system, which is aimed at reaching the quality of education corresponding with the requirements of the society and socioeconomic condition. The education quality is influenced significantly by social factors. They can be divided into two groups: endangering social aspects and material conditions of teaching.

Keywords: educational reform, quality of education, endangering social aspects, material conditions of teaching, rural school, Russia

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze