Analýza postojů studentů vysoké školy k formám, metodám a nástrojům využívaných při jejich vzdělávání 

Autor: Milan KLEMENT 

Sekce 2: Vychovávaný a vzdělávaný jedinec  

Abstrakt: Kvalitní vysokoškolská příprava studentů je neopomenutelnou součástí vzdělávacího systému celé řady zemí, která může zásadním způsobem přispět ke zvýšení sociokulturního, ale i ekonomického růstu. Moderní vysokoškolské vzdělávání zahrnuje celou řadu forem, metod a nástrojů, které mají za cíl cílevědomé a systematické zprostředkování, osvojování a upevňování schopností, znalostí, dovedností, návyků, hodnotových postojů i společenských forem jednání a chování vzdělávaných. Je nutné také podotknout, že jsou to právě formy a metody, které prošli a stále procházejí bouřlivým vývojem. Obměňují se, transformují, vytvářejí se nové a některé zanikají. I přes neustálou “elektrifikaci” vzdělávání, například formou e-learningu, je možné konstatovat, že studium na vysoké škole se v drtivé většině případů realizuje plně prezenční formou. 

Klíčová slova: prezenční studium; samostudium; e-learning; studenti vysoké školy; sémantický diferenciál; metoda ATER 

Článek ke stažení v češtině [PDF]: Analýza postojů studentů vysoké školy k formám, metodám a nástrojům využívaných při jejich vzdělávání 

 

Title: Analysis of university students´ attitudes to forms, methods, and tools applied within the process of education 

Abstract: Quality university preparation of students is a non-omissible part of the educational system of a wide range of countries which can significantly contribute to the increase of both social and cultural and economic growth of the later ones. Despite the constant ‘electrification’ of education, for example via e-learning, it is possible to say that the overwhelming majority of tertiary education is implemented in full-time mode. In the hierarchy of tertiary education, this form of study occupies an apparently unshakable position and is also stipulated in the legislation. Therefore, a wide range of methods and tools, the aim of which to develop not only knowledge but also skills and attitudes of students, are applied within the framework of the full-time study mode. 

Key word: full-time study; Self- directed learning , e-learning, university students; semantic differential; ATER method 

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze