BERGSONOVA METODA INTUICE A JEJÍ VYUŽITÍ V PEDAGOGICKÉM VÝZKUMU

Autor: Miriam Prokešová 

Sekce 1: Učitel, jeho profesní příprava a rozvoj 

Abstrakt: Příspěvek seznamuje s doposud málo známou a tudíž nepoužívanou metodou, kterou je možné využít v pedagogickém výzkumu. Autorka zde přibližuje principy této staro-nové metody intuice tak, jak o ní psal H. Bergson a jak ji popisuje G. Deleuze. Na konkrétním příkladě pak představí možnosti jejího využití v rámci široké škály současných metod pedagogického výzkumu. 

Klíčová slova: pedagogický výzkum, metoda intuice, přístupy a aplikace 

Článek ke stažení v češtině [PDF]: BERGSONOVA METODA INTUICE A JEJÍ VYUŽITÍ V PEDAGOGICKÉM VÝZKUMU

 

Title: BERGSON METHOD OF INTUITION AND ITS USE IN PEDAGOGIC RESEARCH 

Abstract: This report introduceswith till-now not too much known and so not used method, which is may be used in pedagogic research. Authoress encloses here principles of this renewed method of intuition, as H. Bergson wrote about it and how G. Deleuze described it. On specific case introduces possibilities of its use in terms of wide spectrum of contemporary methods of pedagogic research. 

Key words: pedagogic research, method of intuition, inlets and application 

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze