Autoři
Lukáš Rokos, Iva Stuchlíková, Alena Hošpesová
Abstrakt
Badatelské úlohy a formativní hodnocení stále představují výzvu pro výuku přírodovědných předmětů a matematiky. Za účelem poskytnutí potřebné podpory učitelům z praxe i studentům učitelství byl realizován projekt s názvem Hyperspace pro formativní hodnocení a badatelsky orientovanou výuku v přírodo- vědných předmětech a matematice (TL02000368). Tento příspěvek se zaměřuje na implementační fázi projektu, kdy uživatelé pracovali s virtuálním prostředím, a představuje reflexe jednotlivých uživatelů.
Klíčová slova
formativní hodnocení, badatelské úlohy, výuka přírodovědných předmětů, výuka matematiky
Title
ANALYSIS OF REFLECTIONS ON THE USE OF THE HYPERSPACE IN UNDERGRADUATE TEACHER TRAINING AND IN-SERVICE TECHER PROFESSIONAL DEVELOPMENT
Abstract
Inquiry tasks and formative assessment still pose a challenge for science and mathematics education. To provide the necessary support to in-service teachers and future teachers, a project called Hyperspace for Formative Assessment and Inquiry-based Education in Science and Mathematics (TL02000368) was carried out. This paper focuses on users working with a virtual environment, and pre- sents the reflections of individual users.
Keywords
formative assessment, inquiry tasks, science education, mathematics education
Download the article in English [PDF]: Not available