Autor: Jan Mareš, Tomáš Kohoutek
Sekce 1: Metody měření kvality vzdělávání
Abstrakt: Příspěvek shrnuje zkušenosti s tvorbou a praktickým využíváním tří navazujících variant autoevaluačních nástrojů vzniklých na základě potřeb škol v projektu Cesta ke kvalitě (CZ.1.07/4.1.00/06.0014). Je představena strukturu nástrojů, postup vzniku a výzkumn.ho ověřování evaluačních nástrojů i další doporučení k nástroji. Evaluační nástroje jsou školám k dispozici v elektronické podobě na portále evaluačních nástrojů.
Klíčová slova: klima školy, autoevaluace školy, ankety pro žáky, ankety pro učitele, ankety pro rodiče, pedagogický výzkum, practice-based přístup, online dotazníky
-
Článek ke stažení v češtině [PDF]: Ankety pro žáky, učitele a rodiče: zkušenosti s přípravou autoevaluačního nástroje pro potřeby základních a středních škol
Title: Surveys for pupils, teachers and parents: the experience with the preparation of the selfevaluation tool for elementary and secondary schools
Abstract: Paper presents experience in the design and practical use of three interconnected variants of self-evaluation tools created based on the needs of schools in the project The path to the quality (CZ.1.07/4.1.00/06.0014). Will the introduced structure tools, the process of research evaluation and validation of tools and recommendations to work with tools. Evaluation tools are available to schools in electronic form on the website of evaluation tools.
Keywords: school climate, school self-evaluation, surveys for students, surveys for teachers, surveys for parents, educational research, practice-based approach, online questionnaire
Download the article in English [PDF]: Not available