ATRAKTIVITA A NÁROČNOST ŽÁKOVSKÝCH SLOVNÍCH ÚLOH V MATEMATICE

SEKCE Č. 6: PROCESY A VÝSLEDKY VÝCHOVY

Autoři : Smetáčková Irena, Páchová Anna

Abstrakt : Příspěvek představí studii, jejíž cílem bylo zjistit, zda má známost kontextu matematických úloh vliv na úspěšnost žákovských řešení, a pokud ano, zda příčiny spočívají spíše v motivační, nebo kognitivní oblasti.

Klíčová slova: matematika; slovní úlohy; kontext; motivace; kognice

Článek ke stažení [PDF] : ATRAKTIVITA A NÁROČNOST ŽÁKOVSKÝCH SLOVNÍCH ÚLOH V MATEMATICE

Title: POPULARITY AND DIFFICULTY OF STUDENTS’ WORD PROBLEMS IN MATHEMATICS

Abstract: The important part of school mathematics are word problems, which represent the connection between school knowledge and life reality. Goal of our study is to identify whether the familiar or unfamiliar context of math word problem influences solving success rate and if so, whether the reasons are motivational or cognitive.

Keywords: Mathematics; word problems; context of reality; motivation;cognition

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze