Sekce 5 – Procesy a výsledky výchovy a vzdělávání
Autoři: Barbora Loudová Stralczynská, Jana Uhlířová,
Petra Ristić, Philip Selbie
Abstrakt : Příspěvek se zabývá formativním hodnocením v předškolním vzdělávánía způsobům jeho využití v praxi. V ČR je formativní hodnocení využíváno převážně v základním vzdělávání. Pedagogům v českých mateřských školách dosud chybí teoretické porozumění této problematice i praktické zkušenosti. Příspěvek je zaměřen na zpracování teoretických východisek metody Learning Stories, metody formativního hodnocení, a to jak z hlediska mezinárodní perspektivy a rozmanitých podob implementaci tohoto přístupu, tak z hlediska výsledků akčního výzkumu zaměřeného na možnosti využití této metodyv českých MŠ.
Klíčová slova: předškolní vzdělávání, formativní hodnocení, Learning Stories, vzdělávací dispozice, dokumentace
Článek ke stažení [PDF] : Formativní hodnocení v předškolním vzdělávání v kontextu evropských zemí
Title: Formative Assessment in Pre-School Educationin the Context of European Countries
Keywords: pre-primary education, formative assessment, Learning Stories, learning dispositions, documentation
Download the article in English [PDF]: Not available