Hodnocení kurikula škol z pohledu konceptu společného dobra 

Autoři: Monika SOUČKOVÁ, Jan VYHNÁLEK 

Sekce 4: Badatelství v současné škole 

Abstrakt: Pro charakteristiku měnících se požadavků na školní vzdělávání a funkce školy používáme dva obecné modely, převzaté z behaviorální ekonomie – model peněžního trhu a model sociálního trhu. Společn.m rysem těchto změn je důraz na normy a hodnoty, které jsou reprezentovány sociálním trhem. V současnosti se tyto změny promítají především do v.uky. Jak by se tyto požadavky mohli promítnout do hodnocení kurikula škol, aby byl zachován stejn. rys změn, ukazujeme za pomoci obecného konceptu společného dobra. 

Klíčová slova: hodnocení škol, peněžní trh, sociální trh, společné dobro 

Článek ke stažení v češtině [PDF]: Hodnocení kurikula škol z pohledu konceptu společného dobra 

 

Title: Evaluation of school curricula from the point of view of the concept of the common good 

Abstract: For the characterization of changing requirement on school education and function of school we use two behavioral economic models of markets – monetary and social. Social market rules and values are common feature of these current changes related primarily lessons. The concept of the common good subscribes social market values to school curriculum evaluation. 

Keywords: evaluation of schools, monetary market, social market, common good 

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze