Sekce 7 – Podpora učení žáků a studentů: teorie a praxe
Autoři: Jan Slavík, Pavel Mentlík, Jiří Kohout
Abstrakt : Cílem příspěvku je objasnit a zdůvodnit výzkumný přístup, který spojuje didaktickou analýzu výuky s hodnocením její kvality a poskytuje opory pro zlepšování výuky v praxi na podkladě analýzy vztahu mezi charakteristikami učebního prostředí a změnami mentálních schémat žáků. Specificky se zaměřujeme na didaktickou analýzu vztahu mezi klíčovými charakteristikami učebního prostředí, módy interakce mezi žákem a vzdělávacím obsahem v jeho rámci a kvalitou mentálních schémat žáků, jež je zásadní pro porozumění obsahu.
Klíčová slova: učební prostředí, mentální schémata, didaktická analýza, metodika 3A
Článek ke stažení [PDF] : Nový přístup ke zjišťování vztahu mezi charakteristikami učebního prostředí a mentálními schématy žáků
Title: A novel approach for exploring the relationship between the characteristics of the learning environment and students ’ mental schémata
Keywords: learning environment, mental schemata, didactical analysis, 3A-procedure
Download the article in English [PDF]: Not available