OBLASTI EDUKAČNÍ REALITY OPOMÍJENÉ ČESKÝM PEDAGOGICKÝM VÝZKUMEM

ABSTRAKTY K PLENÁRNÍM VYSTOUPENÍM

Autor : Průcha Jan

Abstrakt : Příspěvek poukazuje na to, že kromě nesporného rozvoje českého pedagogického výzkumu existuje také nutnost vyhledávat to, co tento výzkum dosud zanedbává. Jsou připomenuty tři opomíjené oblasti: (1) Odborné školství a odborné vzdělávání, kterým prochází přes 60 % české mládeže po ukončení povinné školní docházky.

Klíčová slova: odborné školství; odborné vzdělávání; teorie učení; informální učení; sebereflexe výzkumu; výzkum a potřeby praxe

Článek ke stažení [PDF] : OBLASTI EDUKAČNÍ REALITY OPOMÍJENÉ ČESKÝM PEDAGOGICKÝM VÝZKUMEM

Title: SOME AREAS OF EDUCATIONAL REALITY DISREGARDED BY THE CZECH EDUCATIONAL RESEARCH

Abstract: At present, educational research in the Czech Republic can be characterized as highly developed with respect to amount and quality of research works. Nevertheless, researchers should give attention also to those parts of educational reality which remain still as unworthy of consideration.

Keywords: vocational schools; vocational education; theory of learning; in-formalformallearning, self-reflection of educational research

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze