1. SEKCE Pedagogický výzkum a kurikulární reforma české školy
Autoři:
Tomáš Janík
Petr Knecht
Abstrakt: Příspěvek má povahu přehledové studie, která mapuje výzkumy vztahující sek reformě kurikula české (základní) školy. Autoři podávají přehled jak o provedenýchanalýzách kurikulárních dokumentů, tak o empirických výzkumech zaměřených napostoje učitelů ke kurikulární reformě, na učitelovo pojetí výuky atp. V závěru příspěvku jsou shrnuty hlavní problémy probíhající kurikulární reformy, jak se jeví ve světle prezentovaných výzkumů. V této podobě jsou předloženy k širší odborné diskusi.
Klíčová slova: kurikulum, pedagogický výzkum, výzkum kurikula, škola, školní vzdělávání
Článek ke stažení [PDF]: Pedagogický výzkum a kurikulární reforma české školy
Title: Educational research and the reform of school curriculum in theCzech Republic
Abstract: The paper reviews recent research relevant to the reform of (basic) schoolcurriculum in the Czech Republic. The authors review both, curricular documentsanalyses as well as empirical research aimed at teachers’ attitudes towards curricularreform, teacher beliefs, etc. Towards the end of the paper, key problems of the currentcurricular reform are summarised in the light of the presented research. They are thusintended for further expert discussion.
Key words: curriculum, educational research, research on curriculum, school, schooling
Download the article in English [PDF]: Not available