Princip názornosti v didaktické komunikaci s uměleckou literaturou

Autor: Jiří Škoda, Pavel Doulík, Václav Jindráček

Sekce 7: Dítě v procesu výchovy a vzdělávání

Abstrakt: Tento článek se soustředí na ostenzi v didaktické literární komunikaci. Hlavní otázkou bylo, zda ostenze jako názorné představení daného jevu umožňuje specifikovat aktivity, které žáci v literární výchově preferují, popř. zda preference těchto činností vykazuje výraznější rozdíly u vizuálního, auditivního či haptického (kinestetického) typu žáků. Cílem výzkumn.ho šetření bylo zjistit převládající učební styl žáků (podle de la Geranderieho klasifikace) a subjektivní preference respondentů ve vztahu k vybraným činnostem v hodinách literární výchovy.

Klíčová slova: didaktická literární komunikace, ostenze, učební styly

Článek ke stažení v češtině [PDF]: Princip názornosti v didaktické komunikaci s uměleckou literaturou

 

Title: The Principle of Clearness in Didactic Communication With Literature

Abstract: This article focuses on ostension in didactic literary communication. The main question was whether ostension as a visual presentation of the phenomenon allows to specify the activities that students prefer in literary education, or whether the preferences of these activities show significant differences with visual, haptic (auditive) ear-minded and kinesthetic types of students.

Keywords: didactic literary communication, ostension, learning styles

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze