6. SEKCE: Výzkum vzdělávacích a učebních procesů
Autoři:
BOŽENA JIŘINCOVÁ
MICHAL SVOBODA
Abstrakt: Důležitou součástí programů, které jsou zaměřeny na osobnostní asociální rozvoj, je jejich evaluace. Evaluaci chápeme jako systematickýpostup, jehož prostřednictvím je zjišťována efektivita výchovněvzdělávacíhoprogramu. K dosažení relativně objektivních údajů přiověřování jednotlivých programů je využívána celá škála metod. Mezi nimizaujímá specifické postavení reflexe. Příspěvek se zaměřuje nametodologické otázky využívání reflexí v procesu evaluace programůosobnostního a sociálního rozvoje.
Klíčová slova: osobnost, osobnostní a sociální rozvoj, evaluace, reflexe
Článek ke stažení [PDF]: REFLEXE JAKO JEDNA Z METOD EVALUACE VÝCVIKŮOSOBNOSTNÍHO A SOCIÁLNÍHO ROZVOJE
Abstract: Evaluation is an important part of programmes which are focused onpersonality and social progress. We comprehend evaluation as systematicprocess. At the hand of this process we can make an inquiry theeffectiveness of educational and training programme.The whole spectrum of methods is used for reaching relatively objectivedata with verification of various programmes. The specific place amongthem has reflection. The report is focusing on methodological questions ofusage reflection in the process of evaluation of personality and socialprogress programmes.
Keywords: personality, personality and social progress, evaluation, reflection
Download the article in English [PDF]: Not available