Shoda hodnotitelů písemného projevu z německého jazyka

Autor: Soňa Novotná Knotková

Sekce 1: Metody měření kvality vzdělávání

Abstrakt: Příspěvek je věnován problematice hodnocení otevřených úloh ve formě písemného projevu z německého jazyka, jenž je ověřován státní maturitní zkouškou. Jsou zde definovány základní pojmy, srovnána analytická a holistická kritéria s přihlédnutím na ověřování jazykových dovedností v cizím jazyce, specifikován p.semný projev MZ a představena analytická kritéria a hodnotící škály ordinálního charakteru.

Klíčová slova: hodnocení, shoda hodnotitelů, inter-rater reliabilita, intra-rater reliabilita, hodnotící škála

Článek ke stažení v češtině [PDF]: Shoda hodnotitelů písemného projevu z německého jazyka

Title: Raters´Agreement in the Assessment of Students´ Written Performance in German Language

Abstract: This paper deals with the assessment of open-ended of items in the writing part of the Maturita Exam in German language. The abstract includes definitions of the basic terminology, comparison of analytic and holistic assessment criteria for writing skills in foreign language and specifications for the writing part of the Maturita Exam.

Keywords: assessment, rater agreement, inter-rater reliability, intra-rater reliability, rating scale

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze