TVORBA ŽÁKOVSKÝCH OTÁZEK V RÁMCI DIALOGICKÉHO VYUČOVÁNÍ

POSTERY

Autor : Marie Pavelková

Abstrakt : Tento text se zbývá žákovskými otázkami na začátku školní docházky a specificky se orientuje na otázky žáků v hodinách matematiky v kontextu dialogické výuky. Cílem předkládané studie je prohlédnout do obsahu vyučovací hodiny z pohledu žákovských otázek a pokusit se vytvořit typologii žákovských otázek ve výuce matematiky na prvním stupni základní školy.

Klíčová slova: charakteristika žákovských otázek; dialogická výuka

Článek ke stažení [PDF] : TVORBA ŽÁKOVSKÝCH OTÁZEK V RÁMCI DIALOGICKÉHO VYUČOVÁNÍ

Title: CREATION OF PUPILS’ QUESTIONS IN THE CONTEXT OF DIALOGICAL TEACHING

Abstract: The aim of this study is to create a typology of pupils’ questions occurring in primary school mathematics. We identified the types of questionsin teaching mathematics that can be based on the dialogical teaching model or on a model that ensures the students are involved in constructing knowledge and creating space for their speech in the classroom

Keywords: characteristics of pupil questions; dialogical teaching

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze