VÝZKUM VE VÝCHOVNÝCH ÚSTAVECH 2006 – 2008

4. SEKCE: Výzkum školy a dalších vzdělávacích institucí

Autor: JULIUS SEKERA

Abstrakt: Příspěvek je věnován metodologickým otázkám fungování pedagogickéhotýmu výchovných ústavů. V první etapě budou vybrána zařízení, která sesvým charakterem blíží tzv. komunitnímu systému, a naopak zařízení,která jsou řízena klasickým subordinačním způsobem. Tyto dvě skupinyzařízení budou následně podrobeny analýze

Klíčová slova: Výchovný ústav; pedagogický tým; klima; komunitní a subordinačnístyl řízení; profesiografie učitelů a vychovatelů; spolupráceresocializačního a reedukačního zařízení s institucemi, které jsou proústav důležité; spolupráce s rodiči svěřenců; výchovné postupy

Článek ke stažení [PDF]: VÝZKUM VE VÝCHOVNÝCH ÚSTAVECH 2006 – 2008

Abstract: This article is devoted to the functional questions of pedagogical team incorrective educational institutions. In the first phase will be choseninstitutions which are based on collective settlement ( comunnity system ofre/education ) and also institutions which are managed by usualsubordinary way. These two prepared and chosen groups of institutionswill be part of follow-up analysis and comparison.

Keywords: Corrective educational institution; pedagogical team ( team ofpedagogical workers ); clima; collective – community – settlement andsubordinary leading style; professiographie of teachers and educators;cooperation of other important and helpful institutions and correctiveinstitution; cooperation with parents; educational process and itsprocedures.

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze