Autoři: Jiřina Novotná, Helena Hejlová
Abstrakt: Kvalitativní šetření proběhlo v rámci dílčího výzkumu společného vzdělávání během vzdálené výuky, které mělo za cíl zjistit zkušenost učitelů. Je součástí dlouhodobého výzkumu v projektu IPs OP VVV APIV A realizovaného v NPI. Proběhlo strukturované dotazování mj. k okruhům: individuální podpora žáků a diferenciace, obtíže, komunikace s rodiči, využitelnost zkušenosti při prezenční výuce. Výsledky ukazují, že rozdílnosti v podpoře žáků i v digitálním prostředí ovlivňují především didaktické kompetence učitelů a větší měrou než v prezenční výuce podmínky na straně školy a rodiny.
Klíčová slova: společné vzdělávání, vzdálená výuka v době COVID‑19, podpora žákova učení
Title: SUPPORTING DIVERSE STUDENTS IN DISTANCE LEARNING FROM TEACHER’S PERSPECTIVES
Abstract: Study on inclusive education in distance education, part of longitudinal re‑ search, described teachers experiences with teaching in the COVID‑19 pandemic. Qualitative structured questioning had the following topics: student support, difficulties with teaching, evaluation of experience and usability. The results show that differences in student support and differences in the digital teaching environment are mainly affected by the didactic competencies of teachers and, to greater extent than in regular teaching, also the conditions of school and family.
Keywords: inclusive education, distance learning in the COVID‑19 pandemic, student support
Download the article in English [PDF]: Not available