ANALÝZA ROZDÍLŮ V REPORTOVÁNÍ OBEZNÁMENOSTI S (MATEMATICKÝMI) POLOŽKAMI SE ZAMĚŘENÍM NA ASIJSKÉ ZEMĚ

Autoři: Hana Voňková, Ondřej Papajoanu, Jo-Yu Lee

Abstrakt: V současném výzkumu se často objevuje problematika mezikulturní porovnatelnosti žákovského sebehodnocení. Byly nalezeny rozdíly v tom, jak žáci z různých zemí a světových regionů reportují své znalosti. Tento příspěvek má za cíl analyzovat způsob reportování vlastních znalostí žáky z asijských zemí na základě dat pro overclaiming z PISA 2012. Výsledky ukazují, že způsob reportování vlastních znalostí se liší mezi asijskými a neasijskými zeměmi. Velké rozdíly pak byly též nalezeny v rámci asijských zemí. Jsou diskutovány důsledky těchto rozdílů pro porovnatelnost žákovského sebehodnocení.

Klíčová slova: sebehodnocení, overclaiming technique, PISA, asijské země

Článek ke stažení [PDF]: není k dispozici

Title: ANALYZING THE DIFFERENCES IN THE REPORTING OF FAMILIARITY WITH (MATHEMATICAL) ITEMS WITH FOCUS ON ASIAN COUNTRIES

Abstract: In research, there has been a concern about the cross ‑cultural comparability of student self ‑reports. Researchers have found differences in the way students from different countries and world regions report their knowledge. This contri ‑ bution aims to analyze the response patterns of Asian countries using the PISA 2012 overclaiming data. We show that the response pattern of Asian countries differs from that of non ‑Asian countries. Also, we found big differences in the patterns among Asian countries. We discuss the consequences of these differ ‑ ences for the comparability of student self‑reports.

Keywords: self ‑reports, overclaiming technique, PISA, Asian countries

Download the article in English [PDF]

Diskuze