Jak a o čem přemýšlejí studenti učitelství v začátcích svého studia? (How (and what about) teacher students think at the beginning of their studies?)

Sekce 3 – Učitelé a jiní pedagogičtí pracovníci

Autoři : Veronika Najvarová, Zora Syslová, Lucie Grůzová,

Veronika Rodová, Petra Vystrčilová

Abstrakt : Příspěvek představuje výsledky analýzy esejí studentů studijních oborů Učitelství pro mateřské školy a Učitelství pro 1. stupeň základní školy. Cílem analýz bylo odpovědět na otázky, jakým jazykem se studenti vyjadřují o realitě preprimárního a primárního vzdělávání a jak tuto realitu tematizují. Specificky jsou analyzována data vztahující se k aktérům, prostředí, výuce v ZŠ a procesům vzdělávání v MŠ. Sledována byla také oblast osobního nastavení studentů k budoucí profesi učitele.

Klíčová slova: pregraduální vzdělávání, profesní vidění, reflexe, učitelství pro MŠ, učitelství pro 1. st. ZŠ

Článek ke stažení [PDF] : Jak a o čem přemýšlejí studenti učitelství v začátcích svého studia? (How (and what about) teacher students think at the beginning of their studies?)

Keywords: pregraduate education, preconcepts, prefesional vision, reflection, preprimary and primary teaching

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze