OD SUMATIVNÍHO HODNOCENÍ K FORMATIVNÍMU: KOMPETENČNÍ RÁMEC STUDENTA UČITELSTVÍ

Autoři: Blanka Vaculík Pravdová

Abstrakt: Příspěvek představuje kooperativní akční výzkum, jehož cílem bylo (a) vytvoření kompetenčního rámce studenta učitelství provázaného s kurikulem studijní‑ ho programu; (b) ověření funkčnosti nástroje při hodnocení rozvoje profesních kompetencí studenta učitelství různými aktéry; (c) revize nástroje vycházející ze zpětné vazby zapojených aktérů. Nástroj byl úspěšně pilotován s 66 studenty učitelství, 5 VŠ vzdělavateli a 30 provázejícími učiteli. Následná revize posílila formativní funkci nástroje, a tím i personalizaci výuky studentů učitelství.

Klíčová slova: student učitelství, kompetenční rámec, formativní hodnocení, kooperativní akční výzkum

Článek ke stažení [PDF]

Title: FROM A SUMMATIVE ASSESSMENT TO A FORMATIVE ONE: A COMPETENCY FRAMEWORK OF AN PRE‑SERVICE TEACHER

Abstract: This paper demonstrates collaborative action research; its aim was to a) estab ‑ lish a competency framework of a pre‑service teachers regarding the curriculum b) assess the functionality of the tool in regard to an evaluation of the trainee in the area of professional competency development carried out by various par‑ ticipants c) review the tool based on the feedback provided by the participants. The tool was piloted with 66 education students, 5 university educators and 30 mentors. The review increased the formative purpose of the tool as well as per‑ sonalization of the teaching for the trainees.

Keywords: pre‑service teachers, competency framework, formative assessment, collaborative action research

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze