Autoři: Barbora Nekardová
Abstrakt: Cílem tohoto příspěvku je představit, jak vysokoškolští učitelé přistupují k učení se s technologiemi. Data vychází z výzkumu zaměřeného na zjišťování přístupů učitelů FF MU k zapojení digitálních technologií do výuky v souvislosti s přechodem na distanční výuku. Sběr dat proběhl prostřednictvím hloubkových polostrukturovaných rozhovorů s učiteli z Filozofické fakulty Masarykovy univerzity (n = 34). Výsledky ukazují, že i přesto, že si učitelé cenili podpory účelového pracoviště fakulty, vzájemné učení (peer learning) je pro ně významnou a přínosnou strategií.
Klíčová slova: pandemie covid‑19, vysokoškolští učitelé, technologie ve výuce, vzájemné učení
Title: PEER LEARNING AS A TECHNOLOGY LEARNING STRATEGY FOR UNIVERSITY TEACHERS
Abstract: The aim of this paper is to present how university teachers approach learning with technology. The data are based on research aimed at finding out the approach of FF MU teachers to the involvement of digital technologies in teaching in connection with the transition to distance learning. Data were collected through in‑depth semi‑structured interviews with a teachers from the Faculty of Arts of Masaryk University (n = 34). The results show that even though the teachers valued the support of the special‑purpose department of the faculty, peer learning is very important for them.
Keywords: pandemic covid‑19, university teachers, technology in teaching, peer learning
Download the article in English [PDF]: Not available