Autoři: Irena Bartáková
Abstrakt: Cílem příspěvku je nejprve představit proces přijímacího řízení na Pedagogickou fakultu UK, v rámci toho popsat společné znaky a také specifika jednotlivých oborů. Dále budou prezentována data nashromážděná od studentů oboru Český jazyk, Anglický jazyk a Speciální pedagogika se všemi studijními kombinacemi a budou také představeny výsledky analýzy predikční validity uskutečněné na tomto vzorku. Ten zahrnuje studenty přijaté ke studiu v akademickém roce 2016/2017 a dalších dvou následujících letech.
Klíčová slova: maturitní zkoušky, přijímací zkoušky, predikční validita, akademický úspěch
Title: PREDICTIVE VALIDITY OF THE STATE HIGH SCHOOL GRADUATION EXAM AND ADMISSION EXAMS TO THE FACULTY OF EDUCATION, CHARLES UNIVERSITY, PRAGUE
Abstract: The aim of this paper is to introduce the process of admission to the Faculty of Education, Charles University, and to describe common features as well as specifics of individual fields of study. Data collected from students of Czech Language, English Language and Special Education with all subject combinations and the results of the predictive validity analysis from this sample will also be presented. This includes students admitted to study in the academic 2016/2017 academic year and the following two years.
Keywords: graduation exams, admission exams, predictive validity, academic success
Download the article in English [PDF]: Not available