5. SEKCE Výzkum dítěte, žáka a studenta
Autoři: Isabella Pavelková
Alena Škaloudová
Abstrakt: Jedním z nedostatečně řešených problémů, který má obecnou relevanci asehrává podstatnou roli také při řešení mnoha otázek současné transformace školství, je problém rozdílů mezi školami a mezi třídami. V příspěvku je na základě dvou poměrně rozsáhlých souboru žáků prezentována analýza alespoň některých charakteristik žáků z výše naznačeného problému. Z databází vytvořených v letech 1989 až 1992 porovnáme rozdíly mezi školami respektive třídami u schopnostních, motivačních a prospěchových proměnných. Z databáze vytvořené v letech 2005 až 2007 budeme prezentovat jen motivační a prospěchové ukazatele.
Klíčová slova: rozdíly mezi školami, schopnostní, motivační a prospěchové proměnné
Článek ke stažení [PDF]: Rozdíly mezi školami a třídami u vybraných charakteristik žáků
Title: Differences between schools and classes in chosen characteristics of the pupils
Abstract: One of the insufficiently solved problems that has general relevance and plays major part also in solving many questions of the current transformation of the education system, is the problem of differences between schools and between classes.The entry presents an analysis of the above mentioned problem, based on at least someof the pupil’s characteristics and two quite large groups of pupils. We will compare the differences between schools, respective classes in ability, motivation and grade variables from the database created in the years 1989 to 1992. From the database created during the years 2005 to 2007, we will present only motivation and gradeindicators.
Key words: differences between schools, ability, motivation and grade variables.
Download the article in English [PDF]: Not available