Autoři: Karla Brücknerová
Abstrakt: Vzájemné učení mezi studenty vzniká, pokud na základě jejich vzájemné interakce dojde k proměně kapacit aspoň jednoho z nich. Může se dít v rámci výuky i během neformálních interakcí. Cílem příspěvku je popsat podoby, v nichž se vyskytuje vzájemné učení mezi studenty kombinované formy studia. Na základě kvalitativní analýzy 94 písemných narací, šesti focus groups a 28 narativních rozhovorů jsem vytvořila typologii vzájemného učení, která typy vzájemného učení odlišuje na základě druhů interakcí, které studenti při vzájemném učení využívají, a na základě druhu učebních obsahů, které si studenti osvojují. Identifikace typů vzájemného učení má důsledky pro další výzkum i pedagogickou praxi.
Klíčová slova: vzájemné učení, kombinovaná forma studia, vysokoškolské studium, informální učení
Title: TYPES OF PEER LEARNING AMONG PART ‑TIME STUDENTS IN HIGHER EDUCATION
Abstract: Peer learning among students occurs if their capacity changes due to their mutual interactions. Peer learning might take place during educational activi‑ ties as well as during informal interactions. The paper aims to describe ways in which peer learning among part ‑time students appears. A peer learning typol‑ ogy was constructed based on qualitative analysis of 94 written narratives, six focus groups, and 28 narrative interviews with part ‑time students. Types of peer learning differ by kinds of interaction and kinds of content learned. Implications for further research and educational practice are discussed.
Keywords: peer learning, part ‑time study, higher education, informal learning
Download the article in English [PDF]: Not available