Autor: Eva Janouchová
Abstrakt: Prezentovaná systematická přehledová studie se věnuje problematice využití inovativních výukových metod a technologií ve vzdělávání sociálních pracov- níků. Systematický přehled odborných zdrojů byl proveden v souladu s kritérii stanovenými v prohlášení PRISMA, což zajišíuje metodologickou rigoróznost a transparentnost analýzy. Studie systematicky mapuje současný stav poznání v oblasti aplikace inovativních výukových metod v terciárním vzdělávání soci- álních pracovníků. Zároveň identifikuje faktory, které podmiňují nebo naopak limitují efektivní implementaci těchto strategií do vzdělávací praxe. Zvláštní po- zornost je věnována různorodým přístupům včetně využití technologií ve vzdě- lávání a případným dopadům využívání nástrojů umělé inteligence v různých vzdělávacích kontextech. Získané poznatky představují nejen reflexi stávajícího stavu, ale i teoretický a empirický základ pro další výzkum.
Klíčová slova: systematická přehledová studie, inovativní výukové metody, tech- nologie ve vzdělávání, vzdělávání sociálních pracovníků
Title: INNOVATIVE TEACHING METHODS AND TECHNOLOGIES IN SOCIAL WORK EDUCATION: SYSTEMATIC REVIEW STUDY
Abstract:
The presented systematic review study focuses on the use of innovative teach- ing methods and technologies in the education of social workers. The systematic review of expert sources was conducted in accordance with the criteria set out in the PRISMA statement, ensuring methodological rigor and transparency of the analysis. The study systematically maps the current state of knowledge in the application of innovative teaching methods in tertiary education of social workers. It also identifies the factors that condition or limit the effective im- plementation of these strategies in educational practice. Particular attention is paid to diverse approaches including the use of technology in education and the potential implications of using artificial intelligence tools in different educational contexts. The findings provide not only a reflection on the current state of the art, but also a theoretical and empirical basis for further research.
Keywords: systematic review studies, innovative teaching methods, technology in education, social work education
Download the article in English [PDF]: Not available