JAZYKOVÝ REPERTOÁR ŽÁKŮ NA ZÁKLADNÍCH ŠKOLÁCH

Autor: Pavla Toulová

Abstrakt: Předkládaný příspěvek se zabývá jazykovým repertoárem žáků a žákyň druhého stupně základních škol v kontextu zvyšující se jazykové diverzity na školách. Cílem této studie je zjistit, jak vybraní žáci a žákyně druhého stupně základních škol vnímají svůj jazykový repertoár. Jazykový repertoár zahrnuje všechny jazykové prostředky, které má jedinec k dispozici. Data o jazykovém repertoáru žáků a žákyň jsou sbírána prostřednictvím tzv. jazykových portrétů, pomocí kterých lze zkoumat jeho rozmanitost. Předpokládají se výsledky v po- době subjektivního vyjádření pocitů žáků a žákyň spojených s jazyky.

Klíčová slova: žáci, heterogenní jazykový repertoár, škola, vícejazyčnost

Článek ke stažení [PDF]

Title: PUPILS’ LINGUISTIC REPERTOIRE IN ELEMENTARY SCHOOLS

AbstractThe present paper deals with the linguistic repertoire of second grade elemen- tary school pupils in the context of increasing linguistic diversity in schools. The aim of this study is to find out how selected second grade elementary school pupils perceive their linguistic repertoire. The linguistic repertoire includes all the linguistic resources at an individual’s disposal. Data on pupils’ language repertoires are collected through so-called language portraits, which can be used to explore their diversity. The results are assumed to be subjective expressions of pupils’ feelings related to languages.

Keywords: pupils, heterogeneous linguistic repertoire, school, multilingualism

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze