Autoři: Iveta Řezníčková, Martin Fico
Abstrakt: Význam kompetence k podnikavosti ve vzdělávání roste, avšak dosud neexistuje validizovaný kvantitativní výzkumný nástroj, vhodný pro její měření u žáků základních škol. Cílem našeho výzkumu bylo ověřit sebehodnotící nástroj inspirovaný rámcem EntreComp a testovat předešlé kvalitativní zjištění. Výzkum byl realizován na vzorku 488 žáků 2. stupně základních škol. Validitu nástroje jsme testovali pomocí CFA a reliabilitu pomocí ω. Výsledky ukázaly, že námi navrhnutý výzkumný nástroj odpovídá teoretickému modelu. Statisticky významné rozdíly byly zaznamenány ve prospěch žáků účastnících se školních projektů. Výzkum poskytuje první ověřený nástroj pro měření podnikavosti u dětí, což jak věříme, může přispět k dalšímu rozvoji podnikavosti ve vzdělávání.
Klíčová slova: kompetence k podnikavosti, EntreComp, RVP ZV, výzkumný nástroj
Title: ENTREPRENEURSHIP COMPETENCE OF PRIMARY SCHOOL PUPILS
Abstract: The importance of entrepreneurship competence in education is growing, but there is still no validated quantitative research tool suitable for measuring it in primary school students. Our research aimed to validate a self-assessment instrument inspired by the EntreComp framework and to verify previous qualitative findings. The research was conducted on 488 primary school pupils in Grade 2. We tested the instrument’s validity using CFA and the reliability using. The results showed that our proposed research instrument fits the theoretical model. Statistically significant differences were observed in favor of pupils par- ticipating in school projects. The research provides the first validated tool for measuring entrepreneurship in children, which we believe can contribute to further entrepreneurship development in education.
Keywords: entrepreneurship competence, EntreComp, RVP ZV, research tool
Download the article in English [PDF]: Not available