Autor: Jiří Štípek
Abstrakt: Příspěvek se zaměřuje na časové charakteristiky odpovídání v testu z an- gličtiny žáky různých typů středních škol (gymnázia, střední odborné školy s maturitou a střední odborné školy bez maturity). Pozornost je vedle výkonu žáků v testu věnována především časovým charakteristikám a tomu, v jaké míře indikují tzv. speeding (rychlé, nedostatečně promyšlené odpovídání) u různých skupin žáků dle typu školy. Předběžné výsledky ukazují značné rozdíly mezi žáky různých typů škol. Žáci gymnázií jsou z hlediska času nejhomogenější skupinou se zanedbatelnou mírou speedingu, naproti tomu u žáků ze středních odborných škol bez maturity se objevuje speeding téměř u pětiny z nich. Uvedený jev může negativně ovlivnit výsledky testů, což následně snižuje jejich validitu a zkresluje případné srovnávání škol.
Klíčová slova: test z anglického jazyka, čas na odpovídání, speeding, žáci středních škol
Title: TIME CHARACTERISTICS OF SECONDARY SCHOOL STUDENTS’ RESPONSES TO AN ENGLISH LANGUAGE TEST
Abstract: The paper examines response time patterns in an English test among students from different types of secondary schools (grammar schools and vocational schools, with and without Maturita exams). In addition to test performance, it focuses on the extent of “speeding” (fast, insufficiently considered answers) across school types. Preliminary results reveal major differences: grammar school students are the most homogeneous group with minimal speeding, while nearly one-sixth of students from vocational schools without Maturita exams show signs of it. This may reduce test validity and lead to biased school comparisons.
Keywords: English language test, response time, speeding, upper secondary students
Download the article in English [PDF]: Not available