REFLEXE VÝUKY VÝTVARNÉ VÝCHOVY – OD OSOBNÍHO VYJÁDŘENÍ K OBECNĚJŠÍMU VÝZNAMU

Autor: Jindřich Lukavský 

Sekce 5: Pedagogické problémy z pohledu oborových didaktik 

Abstrakt: Text představuje v.sledky obsahové anal.zy pozorovacích protokolů skupiny studentů učitelsk.ch oborů z katedry v.tvarné kultury na FPE v Plzni. Příspěvek se zaměřuje na sledování úrovně reflektivní kompetence studentů, která je jednak důsledkem existence latentní didaktické znalosti studentů, a jednak předpokladem pro růst oborově didaktické kompetence učitele. Dílčím cílem anal.zy je explanace textů vyjadřujících studentská osobní pojetí v.uky a následné rozpoznání, popis a zdůvodnění obecnějších intersubjektivních tendencí. V širší rovině si příspěvek klade za cíl představit poznatky o připravenosti studentů využívat metodu konceptové anal.zy jako auto/evaluačního nástroje. 

Klíčová slova: výtvarná výchova, konceptová analýza, didaktická znalost obsahu, reflektivní kompetence 

Článek ke stažení v češtině [PDF]: REFLEXE VÝUKY VÝTVARNÉ VÝCHOVY – OD OSOBNÍHO VYJÁDŘENÍ K OBECNĚJŠÍMU VÝZNAMU

 

Title: REFLECTION OF THE INSTRUCTION IN ART EDUCATION: FROM PERSONAL FORMULATION TO INTERSUBJECTIVE MEANING 

Abstract: The text introduces results of content analysis observation protocols by group of students in teachers´ training from Department of Visual Culture in Faculty of Education in Plzeň. The contibution focused on level mapping reflective competence of students. On one hand it is result of latent pedagogical knowledge of students, on the other hand it is a condition of on-coming teachers´ growth field didactic competence. A partial goal consists in explanation texts of students, that expresed personal educational conception, and next in recognition, description and giving reasons for more general intersubjective tendencies. In a broad area the contribution set a task to introduce information about student´s readiness to use conceptual analysis as a tool of auto/evaluation. 

Key words: art education, conceptual analysis, pedagogical content knowledge, reflective competency 

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze