Mody komunikace prostřednictvím tvůrčích aktivit

Autor: Kratochvílová Jitka, Pejčochová Hana 

Abstrakt: V.zkum Mody komunikace prostřednictvím tvůrčích aktivit sleduje shodné a rozdílné komunikační mody a kanály různ.ch skupin respondentů s cílem: definovat aspekty komunikace mentálně, fyzicky, sociálně, národnostně, etnicky neovlivnitelné a tedy konstantní. K vlastnímu v.zkumu bylo použito rozšířeného a adaptovaného tzv. Flandersova systému, kter. byl kombinován s pozorováním humanističnosti v.chovy, a metody dotazníků vyplňovan.ch lektory. V oblasti sledování komunikačního chování dospěl závěrům, že chování pedagogů a nepedagogů je specifick.m způsobem (a z rozličn.ch příčin) odlišné a tyto odlišnosti (a příčiny) definuje. V.zkum dospívá k velmi zajímav.m v.sledkům i v oblasti sledující autoevaluaci přístupu pedagogů a umělců a jejich strukturovan.m nezaujat.m pozorováním. Jeho v.sledky jsou velmi přínosné jak pro oblast integrace prostřednictvím pracovní či v.tvarné činnosti, tak v oblasti autoevaluace osobnosti učitele ve srovnání s nezaujat.m náhledem. 

Klíčová slova: v.tvarná v.chova, tvůrčí aktivita, integrace, komunikace, pedagog, umělec, student, klient 

Článek ke stažení v češtině [PDF]: Mody komunikace prostřednictvím tvůrčích aktivit

Abstrakt: The research The Modes of communication through creative activities follows identical and different communication modes and channels of different groups of respondents with goal: define aspects of communication mentally, physically, socially, ethnic uncontrollable and therefore constant. The actual research was extended and adapted used the Flanders system, which was combined with the observation of humanization of education, education methods and questionnaires-fill by lecturers. In the monitoring of the communication behavior reached the conclusion that the behavior of teachers and non-teachers is a specific way (from variou s causes), which is different and these differences (and causes) defines. Research comes to very interesting results in the area of monitoring the self-evaluation evaluation of approach teachers and artists and their structured impartial observation. The results are very positive for the area of integration through work or art activities, and in self-evaluation evalution of teacher’s personality, compared with an unbiased view too. 

Keywords: art education, creative activity, integration, communication, teacher, artist, student, client 

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze