APROBOVANOST UČITELŮ ŠKOLNÍ TĚLESNÉ VÝCHOVY

Autoři: Lucie Grajciarová

Abstrakt: Jedním ze základních činitelů ovlivňujících kvalitu výuky je učitel. Klíčovou roli sehrává vzdělání učitele, resp. to, že učitelé vyučují ty předměty, na něž jsou aprobovaní. Cílem této části výzkumu bylo zjistit, kolik učitelů TV je ve Zlínském kraji, kolik z toho je aprobovaných a jaký názor panuje na důležitost aprobace pro TV ve srovnání s naukovými předměty. Prezentované výsledky mají deskriptivní ráz a jsou dílčím výstupem širšího výzkumu zaměřujícího se na vliv aprobovanosti na kvalitu výuky TV. V první fázi výzkumu bylo zjištěno, že z celkového počtu 234 učitelů TV, bylo 79,5 % s aprobací, kterou 79 ředitelů z 86 považují za důležitou.

Klíčová slova: aprobovanost, kvalita výuky, školní TV, učitel TV

Článek ke stažení [PDF]

Title: QUALIFICATION OF PHYSICAL EDUCATION TEACHERS

Abstract: One of the basic factors influencing the quality of physical education is the teacher. The key role in it is the education of the teachers. More precisely teachers teach the subjects for which they are specialists. This part of the research aimed to find out: how many PE teachers in the Zlín Region are PE specialists and find out the opinion on the importance of specialization for PE compared to science subjects. The presented results have a descriptive character and are a partial out‑ put of broader research focusing on the influence of qualification on the quality of PE. It was found that from the total number of 234 PE teachers, 79.5% were PE specialists. 79 out of 86 principals consider PE specialisation as important.

Keywords: PE specialist, qualification, quality of education, school physical education

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze