UŽÍVÁNÍ ELEKTRONICKÝCH ZDROJŮ V DOBĚ DISTANČNÍ VÝUKY

Autoři: Jana Stará, Alžběta Vodrážková

Abstrakt: Poznání, jak učitelé využívají výukové zdroje, je východiskem pro jejich tvorbu i koncipování podpory učitelů v jejich užívání. V příspěvku porovnáváme přístupy dvou učitelek 1. stupně ZŠ k e ‑zdrojům v době distanční výuky v zimě roku 2021. Výsledky výzkumu ukázaly, že učitelé potřebují pro plánování výuky strukturu učiva, kterou jim zprostředkovávají tištěné či elektronické učebnice. Zároveň se zdá, že jsou motivováni k volnému výběru, kombinování a skládání do celku vyučovací hodiny různých výukových zdrojů včetně elektronických.

Klíčová slova: výukové zdroje, e ‑zdroje, užívání učebnic učiteli, učitelé 1. stupně ZŠ

Článek ke stažení [PDF]

Title: USE OF ELECTRONIC RESOURCES IN THE ERA OF DISTANCE EDUCATION

Abstract: Knowing how teachers use teaching resources is the starting point for re‑ sources development and supporting teachers in their use. We compare the approaches of two primary school teachers to e ‑sources at the time of distance learning in winter 2021. Research results show that teachers need a content knowledge structure for instruction planning that is mediated by printed or electronic textbooks. At the same time, they appear to be motivated to freely select and combine different teaching resources, including electronic ones in planning their lessons.

Keywords: teaching resources, e‑sources, teachers’ use of textbooks, primary school teachers.

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze