ČASY NA ZODPOVĚZENÍ OTÁZEK V TESTU Z ANGLIČTINY U ŽÁKŮ STUDUJÍCÍCH NEJAZYKOVÉ PŘEDMĚTY V ANGLIČTINĚ

Autoři : Jiří Štípek, Hana Voňková, Kateřina Králová

Abstrakt:
Příspěvek analyzuje vztah mezi výkonem žáků v testu z anglického jazyka, ča- sem odpovídání a tím, zda žák absolvoval výuku nejazykových předmětů v angličtině. Vzorek tvoří žáci 9. ročníku ZŠ a korespondujících ročníků víceletých gymnázií (N = 1347). Výsledky ukazují, že žáci s výukou nejazykových předmětů v angličtině strávili vyplněním testu signifikantně méně času, zároveň mají vyšší skóre, ale také se až třikrát častěji uchylují k tipování odpovědí.

Klíčová slova:
test z anglického jazyka, čas na odpovídání, nejazykové předměty v angličtině, žáci nižšího sekundárního stupně

Článek ke stažení [PDF] 

Title
RESPONSE TIMES NEEDED TO ANSWER AN ENGLISH LANGUAGE TEST FOR PUPILS STUDYING NON-LANGUAGE SUBJECTS IN ENGLISH

Abstract
The paper analyses the relationship between pupils’ performance in an English language test, response times, and whether the pupils study non-language sub- jects in English. The sample consists of secondary school 9th graders and pupils from corresponding grades at multi-year grammar schools (N = 1,347). The results show that pupils studying non-language subjects in English spent significantly less time completing the test, have higher scores, but are also three times more likely to guess the answers.

Keywords
English language test, response time, non-language subjects in English, lower secondary students

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze