DOTAZNÍK PŘIPRAVENOSTI STUDENTŮ UČITELSTVÍ NA PRAXI

Autoři
Jan Nehyba

Abstrakt
Příspěvek se zabývá konstrukcí a vyhodnocením dotazníku pro studenty učitelství, který se zaměřuje na subjektivně vnímanou úroveň připravenosti studentů učitelství. Na základě detailní analýzy nástrojů mapujících kompetenční rámce studentů učitelství a učitelů jsme vytvořili dotazník, který jsme administrovali mezi studenty učitelství a následně jsme jej vyhodnotili pomocí explorativní faktorové analýzy, která nám poukazuje na třífaktorové řešení. Na základě kvalitativní analýzy odpovědí na otevřenou otázku k jednotlivým položkám pak navrhujeme další úpravy dotazníku.

Klíčová slova

připravenost, studenti učitelství, dotazník, faktorová analýza

Článek ke stažení [PDF] 

Title
QUESTIONNAIRE FOR STUDENT TEACHERS’ READINESS FOR PRACTICE

Abstract
The paper focuses on the questionnaire for student teachers’ The questionnaire focuses on the subjectively perceived level of readiness of student teachers’. Based on a detailed analysis of tools mapping the competence frameworks of teacher students and teachers, we designed a questionnaire administered subsequently among student teachers’. We then evaluated the data using exploratory factor analysis, which points to a three-factor solutions. Based on a qualitative analysis of the responses to the open question on individual items, we propose further modifications to the questionnaire.

Keywords
readiness, students of teaching, questionnaire, factor analysis

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze