Humor ve výuce matematiky (Humor in Teaching of Mathematics)

Sekce 5 – Procesy a výsledky výchovy a vzdělávání

Autoři : Michaela Pejchalová, Miroslav Klusák

Abstrakt : Studie si klade za cíl zmapovat užívání humoru ve výuce, a to jak v české a zahraniční odborné literatuře, tak i v praxi učitelů na českých školách. Práce se zaměřuje na výuku matematiky a humorné prvky, které učitelé při vysvětlování látky do výuky vkládají. Jedním z cílů je vytvořit přehlednou analýzu odborné literatury o humoru, který učitel ve výuce záměrně využívá. Dalším cílem je ze získaných empirických dat vytvořit sbírku humorných příkladů užívaných v hodinách matematiky a zformování teorie využívání humoru v této výuce. Výstupem bude publikace, která poskytne materiál pro pedagogy.

Klíčová slova: Humor, výuka, matematika, učitel, učení

Článek ke stažení [PDF] : Humor ve výuce matematiky (Humor in Teaching of Mathematics)

Keywords: Humor, teaching, mathematics, teacher, learning

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze