MOŽNOSTI VYUŽITÍ VIRTUÁLNÍ REALITY A DIGITÁLNÍCH TECHNOLOGIÍ VE VZDĚLÁVÁNÍ A PŘÍPRAVĚ BUDOUCÍCH UČITELŮ

Autoři
David Košatka

Abstrakt
Cílem příspěvku je prezentovat přehledovou studii, která je součástí dizertační práce, zabývající se možnostmi využití virtuální reality (VR) v přípravě budoucích učitelů na pedagogických fakultách směrem k inkluzivním, interkulturním a internacionálním kompetencím. Výzkum si klade za cíl přinést nové možnos- ti do kurikula profesní přípravy pedagogů. Význam využití VR v přípravě učitelů spočívá v předpokladu zvyšující se kulturní, etnické, lingvistické či náboženské rozmanitosti (včetně studentu se specifickými vzdělávacími potřebami) ve školní třídě.

Klíčová slova

virtuální realita, příprava učitelů, digitální technologie, simulace

Článek ke stažení [PDF] 

Title
THE POSSIBILITIES OF USING VIRTUAL REALITY AND DIGITAL TECHNOLOGIES FOR EDUCATION AND TEACHER TRAINING

Abstract
A part of a dissertation, this review study deals with the possibilities of using virtual reality (VR) in the preparation of future teachers towards inclusive, intercultural and international competencies. The research aims to introduce new possibilities to the professional teacher education curriculum. The significance of using VR in teacher education and training lies in the assumption of increasing cultural, ethnic, linguistic or religious diversity in the classroom, including students with specific learning needs.

Keywords
virtual reality, teacher education and training, digital technology, simulation

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze