PODPORA SEBEREGULOVANÉHO UČENÍ VYSOKOŠKOLSKÝCH STUDENTŮ V PROSTŘEDÍ E-LEARNIGU

Autoři: Karla Brücknerová

Abstrakt: Příspěvek analyzuje, jak je v e-learningu podporováno seberegulované učení (SRL). Na základě řízené obsahové analýzy 11 kurzů bylo vytvořeno kódovací schéma postihující prvky podpory SRL, jež bylo cyklicky kvalitativně a finálně kvantitativně ověřeno (vzorek 24 kurzů). Výsledné schéma umožňuje kurzy rozdělit dle míry podpory SRL a určit, na jakou složku SRL se konkrétní podpora SRL zaměřuje. To má významné využití jak v multimodální analytice učení, tak pro didaktické zlepšení e-learningu.

Klíčová slova: seberegulované učení, podpora seberegulovaného učení, e-learning, vysoké školy, kvalitativní studie

Článek ke stažení [PDF]

Title: SUPPORTING UNIVERSITY STUDENTS’ SELF-REGULATED LEARNING IN AN E-LEARNING ENVIRONMENT

Abstract: This paper analyses how self-regulated learning (SRL) is supported in e-learning. Based on a controlled content analysis of 11 courses, a SRL support coding scheme was developed and cyclically qualitatively and finally quantitatively validated (sample of 24 courses). The resulting scheme allows the courses to be categorized according to the level of SRL support and to identify which component of SRL prevails in a particular SRL support.

Keywords: self-regulated learning, self-regulated learning support, e-learning, high- er education, qualitative study

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze