SNÍDAŇOVÉ KLUBY – NUTRICE, NEBO KULTIVACE VZTAHŮ?

Autoři: Jaroslava Simonová, Jana Straková

Abstrakt: Příspěvek přináší analýzu opatření B8 – Snídaňové kluby, které je součástí projektu „Podpora rovných příležitostí“ zaměřeného na podporu škol s vyšším poměrem žáků se sociálním znevýhodněním. Cílem bylo zhodnotit, jak zaměření snídaňových klubů respektuje zadání, jaké aspekty snídaňových klubů školy považují za důležité a na jaké problémy při jejich realizaci narážejí. Zdrojem dat byl Katalog nástrojů, vstupní analýzy a evaluační zprávy 62 škol, které snídaňové kluby realizovaly. Dále byla analyzována detailnější data z případových studií 4 škol. Při analýzách byla použita metoda obsahové analýzy. Snídaňové kluby mají ve většině případů podobu projektové/zážitkové aktivity. Původní cíl poskytnout pravidelnou stravu dětem se socioekonomickým znevýhodněním naplňují školy pouze výjimečně.

Klíčová slova: socioekonomické znevýhodnění; snídaňové kluby; docházka; motivace; klima školy

Článek ke stažení [PDF]

Title: BREAKFAST CLUBS – NUTRITION OR CULTIVATION OF RELATIONSHIPS?

Abstract: The paper provides an analysis of breakfast clubs that are part of the project supporting schools with a higher proportion of disadvantaged pupils. The aim of the analysis was to evaluate how the breakfast clubs follow the set requirements, which aspects of breakfast clubs schools consider important and what problems they encounter. The source of data for the analyses was the Catalogue of tools, input analyses and evaluation reports of 62 schools that chose breakfast clubs as one of the measures. To supplement the information, findings from case studies of 4 schools were used. The inductive content analysis was used. Breakfast clubs mostly take the form of a project activity. The original goal of providing a regular nutrition to disadvantaged children is met only rarely.

Keywords: socioeconomic disadvantage; breakfast clubs; attendance; motivation; school climate

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze