SOUČASNÉ SMĚŘOVÁNÍ A NOVÉ VÝZVY VYSOKOŠKOLSKÉ PŘÍPRAVY UČITELŮ MATEŘSKÝCH ŠKOL A PRVNÍHO STUPNĚ ZÁKLADNÍCH ŠKOL

Autoři
Barbora Loudová Stralczynská, Jana Stará, Jana Uhlířová, Milena Lipnická, Zuzana Lynch, Petra Ristić

Abstrakt
Cílem příspěvku je představit výsledky teoretické analýzy klíčových charakteristik vysokoškolského vzdělávání učitelů mateřských škol a prvního stupně základních škol v České republice a Slovenské republice. Příspěvek se především zaměřuje na analýzu cílů, obsahů, struktury, pojetí a vzájemné provázanosti přípravy pedagogů obou stupňů s důrazem na problematiku tranzice mezi preprimárním a primárním vzděláváním.

Klíčová slova
profesní příprava; učitel mateřské školy, učitel 1. stupně ZŠ, studijní programy, pojetí kurikula

Článek ke stažení [PDF] 

Title
THE CURRENT ORIENTATION OF AND NEW CHALLENGES FOR THE HIGHER EDUCATION TRAINING OF PRE-PRIMARY AND PRIMARY SCHOOL TEACHERS

Abstract
The aim of this paper is to present the results of a theoretical analysis of key characteristics of higher education of pre-primary and primary school teachers in the Czech Republic and the Slovak Republic. The paper mainly focuses on the analysis of the objectives, contents, structure, concepts and interdependence of teacher training, with an emphasis on the issue of transition between pre-primary and primary education.

Keywords
initial professional studies; pre-primary teacher, primary teacher, study programmes, curriculum conception

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze