VLIV ÚROVNĚ LOGICKÉHO MYŠLENÍ NA ÚROVEŇ PŘÍRODOVĚDNÉ GRAMOTNOSTI 10–11LETÝCH ŽÁKŮ ZŠ

Autoři
Petr Kovařík, Jiří Škoda, Milan Kubiatko

Abstrakt
Cílem výzkumného šetření bylo zjistit, zdali existuje vztah mezi úrovní logického myšlení a úrovní přírodovědné gramotnosti u žáků základních škol ve věku 10–11 let. Výzkumný vzorek tvořilo 296 žáků ZŠ. Vztah mezi přírodovědnou gramotností a úrovní logického myšlení byl stanoven prostřednictvím Spearmanova koeficientu korelace. Byla prokázána těsnost vztahu mezi těmito dvěma fenomény a na zkoumaném vzorku bylo prokázáno, že úroveň logického myšlení je ve významném vztahu s přírodovědnou gramotností.

Klíčová slova
přírodovědná gramotnost, logické myšlení, TIMSS, žáci základních škol

Článek ke stažení [PDF]

Title
THE INFLUENCE OF LOGICAL THINKING LEVEL ON SCIENCE LITERACY LEVEL OF 10–11 YEARS OLD PUPILS

Abstract
The research aim was to ascertain, whether there is a relationship between the level of logical thinking and scientific literacy at elementary school pupils aged 10–11. The sample comprised 296 elementary school pupils. The Spearman cor- relation coefficient was used to determine the relationship between scientific literacy and the level of logical thinking. Upon further analysis, a significant relationship was detected between these two phenomena.

Keywords
scientific literacy, logical thinking, TIMSS, elementary school pupils

Diskuze