Využití generického modelu poznávacího procesu při explanaci nástrojů a postupů využívaných studenty vysoké školy pro budování vlastních učebních sítí

Autor: Milan KLEMENT, Miroslav CHRÁSKA

Sekce 3: Vychovávaný a vzdělávaný jedinec

Anotace: Příspěvek je zaměřen na problematiku hledání souvislostí mezi fungováním procesu konstrukce poznatků, kdy je tento podporován moderními informačními technologiemi, a mezi mechanismy vlivu těchto technologií na proces učení se.

Klíčová slova: konstruktivismus; sociální učení; informační technologie; konektivismus; učební sítě; nástroje pro budování učebních sítí; sociální sítě; poznávací proces; generický model.

Článek ke stažení v češtině [PDF]: Využití generického modelu poznávacího procesu při explanaci nástrojů a postupů využívaných studenty vysoké školy pro budování vlastních učebních sítí

  

Title: The use of a generic model of the cognitive process within the explanation of tools and techniques used by college students while building their own learning networks

Annotation: The article focuses on the links and connections between the functioning of the process of knowledge construction, supported by modern information technologies, and the mechanisms of the influence of these technologies on the learning process.

Key words: constructivism; social learning; information technology; connectivism; learning networks; tools for building learning networks; social networks; cognitive process; generic model.

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze