Autoři : Nicol Dostálová
Abstrakt:
V současnosti je velké množství informací prezentováno v textové podobě. Pro- to je zásadní čtení, které je intenzivně rozvíjeno od základní školy. Pokud má žák dyslexii, je negativně ovlivněn jeho vývoj slovní zásoby a přijímání znalostí. Proces čtení souvisí s očními pohyby, které se u dyslektiků liší. Z těchto důvodů je potřeba zahájit včasnou diagnostiku, avšak registrace očních pohybů není její součástí. Analýza očních pohybů může vnést nové poznatky do oblasti diagnostiky i terapie dyslexie.
Klíčová slova:
dyslexie, eye-tracking, oční pohyby, čtení
Title
PUPILS WITH DYSLEXIA AND THEIR EYE MOVEMENTS WHEN READING CONTINUOUS TEXT
Abstract
Nowadays, a large amount of information is presented in text form. Reading, which is intensively developed since primary school, is thus essential. Dyslexia negatively affects pupils’ vocabulary expansion and knowledge uptake. Reading is related to eye movements, which differ in dyslexics. For these reasons, it is necessary to start early diagnostics; however eye movement measurement is not a part thereof. The analysis of eye movements can provide new knowledge for the diagnostics and treatment of dyslexia.
Keywords
dyslexia, eye-tracking, eye movements, reading
Download the article in English [PDF]: Not available