VZDĚLAVATELÉ VYSOKOŠKOLSKÝCH VYUČUJÍCÍCH V OBLASTI PEDAGOGICKÝCH KOMPETENCÍ V ČR A JEJICH PROFESNÍ HISTORIE

Autor: Eva Minaříková, Jana Veličková

Abstrakt: České univerzity dávají stále více důrazu na podporu svých vyučujících v ob- lasti pedagogických kompetencí. S tím souvisí i vznik nové skupiny vzdělavatelů, která se touto oblastí zabývá. Příspěvek představí profesní historie vzdělavatelů VŠ vyučujících v oblasti pedagogických kompetencí. Na základě polostruktu- rovaných rozhovorů se 14 respondenty byly určeny tři osy, pomocí kterých lze jejich profesní historie popsat: vstup do akademického prostředí, profesní oblast a zapojení do vzdělávání učitelů obecně. Tyto výsledky přispějí k diskusi o re- krutování a podpoře této specifické skupiny vzdělavatelů.

Klíčová slova: vysoké školství, vzdělavatelé vysokoškolských vyučujících, profesní historie

Článek ke stažení [PDF]

Title: EDUCATIONAL DEVELOPERS IN THE CZECH REPUBLIC AND THEIR PROFESSIONAL HISTORIES

Abstract: Czech universities are increasingly emphasizing the support of their educators in developing pedagogical competencies. This trend has led to the emergence of a new group of educators specializing in this field. This paper presents the professional trajectories of Czech educational developers. Based on semi-structured interviews with 14 respondents, three key dimensions were identified to describe their pro- fessional trajectories: entry into academia, original disciplinary background, and engagement in teacher education more broadly. These findings contribute to the discussion on the recruitment and support of this specific group of educators.

Keywords: tertiary education, educational developers, professional trajectories

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze