Autorka: Eva Zavadilová
Abstrakt: Tento konferenční abstrakt představuje částečné výsledky probíhajícího disertačního výzkumu zaměřeného na používání ústní korektivní zpětné vazby (KZV) v hodinách AJ. Výzkum cílí ke zjištění současného stavu používání KZV ve výuce AJ na 2. stupni českých ZŠ, objasnění pohledu vyučujících na dané výukové situace a popisu formativních aspektů doprovázejících tuto zpětnou vazbu. Sběr dat probíhá pomocí pozorování výuky, rozhovorů s učiteli a rozhovorů s ohniskovými skupinami žáků. Dosavadní výsledky ukazují, že přístup jednotlivých učitelů k poskytování KZV je velmi odlišný, pro své jednání ale mají své důvody na základě vlastního přesvědčení o výukových situacích. Učitelé také používají různé formativní strategie pro zdůraznění chyby či osvojení správné jazykové formy.
Klíčová slova: korektivní zpětná vazba, formativní hodnocení, angličtina jako cizí jazyk, mluvený projev
Title: THE USE OF ORAL CORRECTIVE FEEDBACK IN ENGLISH LESSONS AT CZECH LOWER SECONDARY SCHOOLS
Abstract: This conference abstract presents partial results of an ongoing dissertation research on the oral corrective feedback (OCF) use in EFL classes. The research aims to determine the current state of the OCF use in EFL classes in Czech lower secondary schools, to clarify teachers’ perspectives on the teaching situations, and to describe the accompanying formative aspects. The research data was collected through observations of classes, interviews with teachers and focus group interviews with learners. The results show that teachers’ approaches to providing OCF individually vary; however, teachers have reasons for their actions based on their beliefs about the teaching situations. Teachers also use various forma- tive strategies to highlight an error or to reinforce the correct language form.
Keywords: oral corrective feedback, formative assessment, EFL, speaking
Download the article in English [PDF]: Not available