Etické a morální aspekty v přístupu k výzkumu „moderních“ dějin pedagogiky

Autor: Tomáš HUBÁLEK 

Sekce 1: Teorie a metoda v pedagogice 

Abstrakt: Při analýzách událostí z oblasti dějin pedagogiky ne příliš chronologicky vzdálených od současnosti stále panuje nejednotnost v etickém a morálním přístupu k samotnému výzkumnému designu a v otázce odpovědnosti při publikování zjištěných dat (viz např. diskuze v časopisu Pedagogika, roč. 2010, Pedagogická orientace, roč. 2013, 2014). Příspěvek poukáže na případné rozpory a zároveň nabídne návrh možnosti řešení. 

Klíčová slova: dějiny pedagogiky, etika, morálka, metodologie 

Článek ke stažení v češtině [PDF]: Etické a morální aspekty v přístupu k výzkumu „moderních“ dějin pedagogiky 

 

Title: Ethical and moral aspects of the approach to research of „modern“ history of education 

Abstract: When analyzing the events in the history of education, which is not too distant chronologically from the present time, there is still a disunity in the ethical and moral approach to research design and the issue of accountability in the publishing of collected data (see eg. The discussion in the journal Pedagogika, Vol. 2010, Pedagogická orientace, year 2013, 2014). This paper points out potential conflicts and offering draft possible solutions. 

Key words: history of education, ethics, morality, methodology 

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze